نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : 14 اسفند 1394
نویسنده : باصر
نشریه نیویورک تایمز در گزارشی که شنبه منتشر شده است، اعلام کرد اسرائیل کرم رایانه‌ای استاکس‌نت را از پیش مورد آزمایش قرار داده بوده است تا بتواند مخرب باشد.
-طی عملیاتی که تایمز از آن به عنوان تلاش مشترک آمریکا و اسرائیل برای تخریب اهداف هسته‌ای ایران یاد کرده، گفته شده است که آزمایش بر روی کرم مخرب استاکس‌نت طی دو سال گذشته و در مجموعه حفاظت شده دیمونا انجام گرفته است.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از متخصصان اطلاعاتی و نظامی نا‌شناس و آشنا با مجتمع دیمونا می‌گوید: اسرائیل سانتریفوژهایی مشابه نمونه‌های نیروگاه نطنز در ایران را در این مجتمع راه اندازی کرده و آن‌ها را تحت تاثیر این کرم رایانه‌ای قرار داده است.

به گفته یکی از محققان آمریکایی دلیل مخرب بودن این کرم انجام گرفتن آزمایشهای قبلی بر روی آن‌ها بوده است.

تایم می‌گوید بسیاری از متخصصان امنیتی باور دارند حملات این کرم به پایان نرسیده و نسخه‌های جدیدتری از آن برای تخریب بیشتر در راه هستند.

علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در آذر ماه که ریاست سازمان انرژی اتمی را بر عهده داشت، با تاکید بر اینکه ویروس استاکس‌نت از یک سال و نیم پیش وارد نیروگاه شده است گفت: «با همت جهادگران و محققان حوزه هسته‌ای کشور این ویروس با دیوار بسته‌ای مواجه شد و دشمنان پس از آنکه از این هدف خود ناکام شدند اقدام به افشاسازی انتشار این ویروس کردند.»

صالحی همچنین به گزارش سایمنتک اشاره کرد و یادآور شد: «در صورت موفقیت دشمنان سازمان انرژی اتمی قادر به ادامه فعالیت خود نبود در حالی که مرور زمان و گزارش‌های آژانس هسته‌ای نقض این گفته را اعلام خواهد کرد.»

منبع: مهر
 
راهنما و ابزار رفع بدافزار Stuxnet  در ادامه مطلب . . .



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: ویروس , بیماری , زاکس , امریکا , اسرائیل , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان