نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 14 تير 1395
نویسنده : باصر

 این روزها بحث میزان دریافت حقوق مدیران و مسئولان کشوری بسیار داغ شده است تا جایی که هراز گاهی یکی از مسئولان با انتشار فیش حقوقی خود سعی در رفع اتهامات از خود را دارد.


*جنجالی به نام حقوق

اما در این میان برخی دیگر هستند که با انتشار فیش حقوقی‌شان جنجال‌های رسانه‌ای به پا شده تا جایی که این امر موجب برکناری و یا استعفای این شخص شده است. بسیاری از صاحبنظران عدم اجرای قانون خدمات کشوری را به صورت دائمی زمینه‌ساز پرداخت حقوق‌های نجومی در کشور می‌دانند.

در این میان اما برای پرداخت حقوق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی طبق آیین‌نامه داخلی خانه ملت در مبحث سوم و ماده 84 آن مقرراتی قرار داده شده است.


وکلای ملت

*حقوق و آیین‌نامه

براساس این ماده، بودجه سالانه مجلس به پیشنهاد هیأت رئیسه پس از مشورت با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و در موعد مقرر برای دولت ارسال می‌شود تا با رعایت اصل پنجاه و دوم (52) قانون اساسی در بودجه سالانه کل کشور درج شود.

طبق تبصره این ماده مقرری و هزینه‌های نمایندگی در هر سال در جلسه مشترک هیأت رئیسه با کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با رعایت مقررات مالی مجلس به تصویب می‌رسد.

براین اساس نمایندگان مجلس می‌توانند حقوق و مزایای خود را از مجلس دریافت ‌کنند، قبل از تصمیم مجدد در هر دوره به صورت علی‌الحساب مطابق مصوبه دوره قبل عمل می‌شود.


*نمایندگانی بدون واهمه


البته تاکنون برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از انتشار فیش حقوقی خود استقبال کرده‌اند، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه طی سال های گذشته فیش حقوقی خود را در رسانه‌ها منتشر کرد. برخی نمایندگان نیز هستند که به دلیل دریافت حقوق از دانشگاه حقوق‌ خود را از مجلس وصول نمی‌کنند، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو یکی از این نمایندگان بوده است.


وکلای ملت


*بودجه‌ای غیر از حقوق

وکلای ملت علاوه برحقوق دریافتی خود از مجلس، بودجه‌ای هم برای هزینه‌های جاریشان از جمله اجاره دفاتر نمایندگی در حوزه انتخابیه، مشاوران، بلیط هواپیما برای سفر به حوزه انتخابیه، کمک به مردم، تامین مسکن در تهران، تامین خودرو و ... از مجلس دریافت می‌کنند.

این مبالغ از بودجه‌ای که به طور سالانه برای مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده پرداخت می‌شود. البته نحوه دخل و خرج بودجه مجلس نیز یکی از مسایلی بود که در دوره نهم خانه ملت حاشیه‌ساز شد.

مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران، حسن کامران نماینده اصفهان و تعدادی دیگر از نمایندگان تذکراتی را در این رابطه در صحن علنی خطاب به علی لاریجانی ابراز داشتند که رئیس مجلس ضمن ارائه توضیحاتی، نحوه خرج بودجه را تشریح کرد. 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت , جنجالی , اخبار , ایران , جنجالی , ,
برچسب‌ها: عکس , فیش , حقوق , مجلس , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان