پاسخ به توهمات انگلیسی
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : شنبه 15 خرداد 1395
نویسنده : باصر

" ...گزارش سفارت آمریکا در تهران که حاوی متن کامل پیام آیت الله خمینی است هنوز در آرشیو ملی آمریکا در حالت طبقه‌بندی نگه داشته شده است، اما خلاصه‌ای از پیام در سند "اسلام در ایران" آمده است. این سند در واقع گزارش تحقیقاتی ۸۱ صفحه‌ای سیا - مورخ مارس ۱۹۸۰ - است و در آن سوابق آیت‌الله خویی، آیت‌الله شریعتمداری و آیت‌الله خمینی هم آمده است. سیا گزارش را سال ۲۰۰۵ از حالت طبقه‌بندی بیرون ‌آورد ولی چند قسمت حساس از جمله پاراگراف مربوط به پیام آیت‌الله خمینی را سانسور کرد. در دسامبر ۲۰۰۸ کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر نسخه دیگری از سند را به صورت دیجیتالی منتشر کرد که در آن این پاراگراف بدون سانسور آمده ولی تا به حال از دید اکثر مورخان و محققان پنهان مانده است. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار آن را به صورت عمومی منتشر می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی برای نخستین بار این سند را به صورت عمومی منتشر می‌کند "خمینی توضیح داد که او با منافع آمریکا در ایران مخالفتی ندارد. بر عکس، او اعتقاد داشت که حضور آمریکا در ایران برای ایجاد توازن در برابر شوروی و احتمالا نفوذ بریتانیا ضرورت دارد."بنا بر این سند، پیام حدود ۱۰ روز قبل از سفر لئونید برژنف، رهبر شوروی به ایران توسط یک روحانی به ظاهر غیرسیاسی به نام حاج میرزا خلیل کَمَره‌ای به سفارت آمریکا در تهران می‌رسد... "

 در پاسخ به شبهه
"ادعای BBC در مورد ارتباط و همراهی امام خمینی(ره) با آمریکا !!" :


1⃣ در گزارشهای طبقه بندی نشده سال ۱۹۸۰ CIA و در سایت "کتابخانه ریاست جمهوری جیمی کارتر"، گزارشی "۸۱" صفحه ای با نام "اسلام در ایران" یافت نشد!


2⃣ سند ادعایی فاقد نشانه ای از اسناد CIA بوده و شبیه یک جریده است! متن انگلیسی نیز با ترجمه آن تفاوت دارد! سند : «ایشان مخالف منافع امریکا در ایران نیستند» اما ترجمه : «...او از منافع آمریکا در ایران حمایت می‌کند»!
3⃣ با فرض وجود این گزارش و ساختگی نبودن آن، چطور آمریکا در تمام این سالها از آن برای تهدید یا تخریب وجهه بزرگترین دشمن خود در جهان و الگوی استکبارستیزان عالم، استفاده نکرد؟!
4⃣ برخلاف ادعای شبهه، در کنار امام(ره) اکثریت علما با "انقلاب سفید" مخالفت کردند! حق رای زنان که برای استفاده ابزاری از آنها و استحاله جامعه مطرح شد، تنها یکی از سه مشکل این قانون در کنار "حذف شرط مسلمانی" و "تبدیل سوگند به كتب آسمانی به جای قرآن" بود!

5⃣ امام خمینی(ره) در سخنرانی ۱۳خرداد ۴۲ که منجر به دستگیری ایشان شد، از آمریکا بعنوان مملكت اجنبى مهاجم به ایران، قبضه گر امور، تلف کننده و هتک کننده اموال و نوامیس مردم نام بردند!

6⃣ ایشان از چند ماه قبل از این سخنرانی، در ۲۲اسفند ۱۳۴۱ در بیانات خود، صراحتا به نقش و خوی استعماری آمریکا اشاره می کردند!

7⃣ آیت‌الله میرزا خلیل کمره‌ای عالمی برجسته، از منادیان وحدت اسلامی و شخصیتی جهانی بود که چنین واسطه گری ای دور از شان وی بود!

8⃣ امام تحت فشار افکار عمومی آزاد شد، نه در نتیجه سازش! ادعای سازش امام در مقاله سفارشی ساواک در روزنامه اطلاعات ۱۸ فروردین ۴۳ با عنوان "اتحاد مقدس" و محتوای تفاهم روحانیون با دولت در اجرای "انقلاب سفید" مطرح شد!
9⃣ بیانات امام در سخنرانی ۲۱ فروردین ۴۳، ادعای سازش ایشان را با عبارات زیر نقش برآب کرد: "...خمینی تفاهم نخواهد کرد.
خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. با سرنیزه نمی‌شود اصلاحات کرد..." و "... من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیه اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم...".



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: bbc , بی بی سی , امام , خمینی , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان