فرار و انتقام آخرین راه پیش روی ایدزی ها
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395
نویسنده : باصر
آیا باید از ایدزی ها فرار کرد؟/ وقتی تر و خشک با هم می سوزند
شاید این نگاه ها فرد را به انزوا و پنهان کاری بیشتر بکشاند که می تواند تبعات جبران ناپذیری را برای افراد جامعه به دنبال داشته باشد بنابراین  همگی در این پیشامد سهیم هستند.
 
چندین سال قبل خبرهایی مبنی بر انتقال ویروس ایدز از طریق لوازم دندانپزشکی آلوده به تعدادی از مراجعه کنندگان در رسانه ها منتشر شد. خبرهایی که بعد از بررسی های متعدد دلیل را ، پنهان کاری فرد از اینکه حامل این ویروس است ، عنوان کردند.
 
در این میان افرادی که قربانی اقدام فرد مبتلا به ویروس ایدز شده بودند، بدون هیچ گناه و اشتباهی به این بیماری مبتلا شدند و از این به بعد باید با نگاه های پرمعنی مردم زندگی متفاوتی را تجربه کنند؛ زندگی که دیگر شبیه به یک زندگی نیست و در هر ثانیه بارها آرزوی مرگ می کنند و می گویند"چرا من"
 
ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری ایدز در کشور افزایشی است، می گوید: باید فرهنگ سازی لازم برای نوع برخورد با این بیماران در کشور انجام شود چرا که نوع نگاه مردم به بیماری ایدز و مسئله انگ این بیماری در شیوع آن خیلی موثر است.
 
وقتی مذهب چاره ساز می شود
حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص شیوع بیماری ایدز در ایران گفت: آمار مبتلایان به ایدز هر 3 ماه یکبار اعلام می‌گردد‌. با توجه به ملاحظات مذهبی در ایران و کنترل های صورت گرفته در موارد تزریقی خوشبختانه آمار بالایی درمقایسه با کشورهای مشابه نداریم ولی از آنجایی که هر یک مورد ابتلا به ویروس ایدز ممکن است بسیار از افراد را مورد تهدید قرار دهد، اهمیت موضوع برای ما بسیار بالا است.
 
حتی قطره ای برای آلوده کردن دریا کافی است!
 سخنگوی وزیر بهداشت در خصوص اقدامات و مراقبت‌هایی که باید از سوی مردم برای جلوگیری از ابتلا به ایدز صورت گیرد، عنوان کرد: مردم باید از رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد خودداری کنند چرا که  اعتیاد راه ورود به رفتارهای پرخطر اجتماعی و جنسی است. 
 
وی در خصوص آماری که از مبتلایان به ایدز وجود دارد، تصریح کرد: آماری که از مبتلایان به ایدز ارائه می‌گردد یک آمار تجمعی است . اشتباه در آمار ارائه شده در مورد ایدز می‌تواند موجب سوء تفاهم‌ شود. 
 
وی ادامه داد: وزارت بهداشت آمار مبتلایان به ایدز را در هر فصل بدست آورده و با سال‌های گذشته مقایسه می کند. این آمار افزایش یافته است اما در یک کشور 70 میلیونی، اگر به طور مثال 0.1 درصد افراد به ایدز مبتلا باشند،‌ این رقم نیز ، رقم درشتی خواهد بود.
 
زندانی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند!
قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در این خصوص بیان کرد:  کنترل خون های وارد شده و آگاه سازی مردم از جمله اقدامات پیشگیرانه برای افراد در معرض خطر است که عمدتا برای افراد اعتیاد تزریقی یا روابط جنسی کنترل نشده دارند، صورت گرفته است.
 
وی افزود: در مواردی اقدامات غربالگری خاص و در موارد ابتلا هم برای کنترل بیماری و سرایت آن اقداماتی دقیق تری صورت می گیرد. 
 
حریرچی ادامه داد:  در زندان‌ها و مناطق خاص و شهرهایی که کانون برخی از اقدامات هستند کنترل‌های خاص در نظر گرفته شده است.
 
گزارش میترا پوررمضان
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اخبار , ایران , سلامت , ,
برچسب‌ها: آمار , ایدز , ایران , عوارض , علائم , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان