ازدواج ممنوع!
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 13 خرداد 1395
نویسنده : باصر

 
وی ادامه داد: وقتی فرد سلامت روان نداشته باشد در تمامی کارکردهای اجتماعی و تعاملات با اختلال روبه رو می شود.
 
نیکنام با بیان اینکه فرد باید با دیدن این ویژگی ابتدا به درمان و سپس به ازدواج بپردازد، اظهار داشت: تاکید روانشناسان و مشاوران به مشاوره های قبل از ازدواج برای شناسایی همین ویژگی ها است تا ضعف فرد هرچه سریع‌تر مشخص و درمان شود.
 
این دکتری روانشناسی با اشاره به اینکه مشاوران با بررسی ویژگی های شخصیتی و صفت‌های لازم برای ازدواج ، فرد را از ضعف خود آگاه می کنند، بیان کرد: یکی از عوامل مهم و موثر در ازدواج مسئولیت پذیری و تعهد بعنوان بعدی از شخصیت است.
 
وی درباره مسئولیت‌پذیری گفت: ازدواج مسئولیت و تعهد درقبال یک زندگی مشترک است و وقتی فردی ازدواج می کند درواقع تمام خصوصصیات طرف مقابل را برای زندگی بزرگ و موفق قبول کرده است. پس باید نسبت به زندگی خود و فرد مقابل مسئولیت پذیر باشد.
 
نیکنام افزود: بررسی صفات هیجانی، خشم و پرخاشگری اهمیت دارد، همچنین فردی که دارای خطاهای شناختی و افکار غیرمنطقی است  ابتدا باید روی خود کار کرده و بعد از حل مشکلش ازدواج کند.
 
وی عنوان کرد: تعیین هدف و معیارهای فردی برای ورود به زندگی مشترک بسیار مهم است و اگر فرد توانایی شناخت ویژگی ها و معیارهای خود را ندارد باید با مراکز مشاوره مراجعه کند و با آگاهی از صفات خود تصمیم‌گیری کند. البته این نکته هم لازم به ذکر است که افراد معمولا به تنهایی قادر نیستن به تمام صفات خود پی برده و آنها را محک زنند.
 
نیکنام ادامه داد: باید به افرادی که معیار خود را از ازدواج رسیدن به پول و تامین مادیات زندگی می دانند گفته شود که این مورد معیار نیست. این افراد اگر برای آینده خود معیار دقیقی را مشخص کنند و اینگونه ازدواج کنند مسلما با مشکلات زیادی رد زندگی مشترک برخورد می کنند چرا که تازه به ضعف اهداف و عملکردشان پی می برند و دیگر هم دیر شده است.
 
این دکترای روانشناسی یادآور شد: بهتر است دختران و پسران با شناخت ضعف ویژگی ها و تعیین درست معیار و اهداف، ازدواج کنند و نسبت به آن هوشیار باشند.
 
گفتنی است افراد باید برای جلوگیری از ازدواج‎‌های ناموفق و پرمشکل ، حتما قبل ازدواج از مشاوران و خانواده‌های خود کمک بگیرند؛ مثلا بپرسند که آیا اهدافشان درست است و می تواند یک زندگی ایده‌‌آل را برای آنان رقم زند یا خیر.
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , مقاله , سلامت , ,
برچسب‌ها: ازدواج , شرایط , روانشناسی , رسوم , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان