نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 10 خرداد 1395
نویسنده : باصر

عوامل فیلم «فروشنده» با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ می دهند.


به گزارش مهر، نشست رسانه ای عوامل فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی با حضور این کارگردان، ترانه علیدوستی و شهاب حسینی بازیگران این اثر سینمایی آغاز شد. اجرای این مراسم را محمد اطبایی برعهده دارد.

به هنگام ورود این سه سینماگر، عکاسان حاضر در مراسم از آنها خواستند که تعدادی عکس از آنها گرفته شود.

اصغر فرهادی در ابتدای این نشست گفت: خوشحالم که برای اولین بار در خانه همایش حضور دارم. غالب کسانی که در این نشست حضور دارند فیلم را ندیده اند و بهتر است سوالی در مورد فیلم پرسیده نشود و سوالات در موارد دیگر باشد.

وی افزود: از گروه خودم که بخشی از آنها در این مراسم هستند و بخشی نیستند تشکر می کنم که یک سال با من همکاری کردند. همچنین یاد یدالله نجفی صدابردار فیلم که در اواسط کار فوت کرد گرامی می دارم.

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی در ادامه مراسم ترجیح دادند تنها با یک سلام و ابراز خوشحالی از حضور در جمع خبرنگاران، سخن خود را آغاز کنند.

محمد اطبایی مجری مراسم با بیان این نکته که تجربه ای برای حضور به عنوان مجری ندارد، گفت: من چون در حوزه بین الملل تجربیاتی دارم اینجا هستم که اگر سوالاتی بود و شائبه هایی پیش آمد بتوانم در پاسخگویی کمک کنم.

اولین سوال درباره چگونگی حضور فیلم «فروشنده» در جشنواره کن در دقایق آخر و بعد از اعلام اسامی نهایی فیلم های بخش مسابقه بود. فرهادی در پاسخ به این سوال توصیح داد: «فروشنده» در آخرین لحظه آماده شد و تصحیح رنگ و میکس صدا هنوز آماده نبود و در آن شرایط مراحل زیرنویس فیلم نیز در فرانسه در حال انجام بود.

وی افزود: علی رغم تلاش گروه، فیلم با یک اشکال فنی به دست هیات انتخاب رسید. هیات انتخاب در آخرین لحظه به ما اعلام کردند که بخشی از فیلم دچار مشکل فنی شده است. در نهایت ما تصمیم گرفتیم که فیلم را برای اکران عمومی آماده کنیم چرا که فیلم دیر به جشنواره ارسال شده بود.

فرهادی درباره اینکه چطور «فروشنده» به لیست فیلم های جشنواره کن اضافه شد، توضیح داد: زمان که دبیر جشنواره کن در نشست خبری اسامی فیلم ها را اعلام کرد در سخنانی بیان کرد که ممکن است طی چند روز آینده نام چند فیلم به لیست اضافه شود. همین مساله سبب شد تا ما ۲ روز بعد فیلم را با نسخه بهتری به جشنورزه ارسال کنیم که خوشبختانه هفته بعد «فروشنده» در لیست فیلم ها اعلام شد.

این سینماگر افزود: به هر حال این اولین بار نیست که یک فیلم بعد از اعلام لیست اولیه فیلم ها به آثار حاضر در بخش مسابقه جشنواره کن اضافه می شود.

اطبایی مجری مراسم در ادامه و در توضیح این سوال بیان کرد: با توجه به زمان مشخص و ثابت برگزاری جشنواره کن همه سینماگران برای رساندن فیلم خود به جشنواره برنامه ریزی می کنند، اما در این میان فیلم هایی هم هست که به موقع به دست هیات انتخاب نمی رسد و «فروشنده» هم از این دست بود. اضافه شدن بعضی از فیلم ها بعد از اعلام لیست اولیه توسط دبیر جشنواره، امر متعارفی در این رویداد است. ولی «فروشنده» به دلیل تاخیر در آماده شدن در روز آخر جشنواره کن نمایش داده شد.

سوال بعدی درباره این بود که فرهادی از فیلم «درباره الی» به بعد فیلم هایی می سازد که هم مورد توجه مخاطب عام است هم جایزه می گیرد و هم نخبگان و منتقدان آنها را دوست دارند. فرهادی درباره این موضوع گفت: یکی از مواردی که بعد از فیلم اولم «رقص در غبار» دنبالش بودم و از فیلم «چهارشنبه سوری» به بعد توانستم به آن دست پیدا کنم همین بود که فیلمی بسازم که هم مردمی که به شکل حرفه ای پیگیر سینما نیستند و هم کسانی که تخصصی نگاه می کنند فیلم را عمیق تر ببینند. من راهی را رفتم که قبلا در کار نمایشنامه نویسی رادیویی و تلویزیونی تجربه کرده بودم.

این کارگردان برنده جایزه اسکار در ادامه سخنانش بیان کرد: من در سریال «داستان یک شهر» توانستم با عموم مردم ارتباط بگیرم. همانجا فکر کردم همه ما قصه گفتن را دوست داریم و همه در همه جای جهان از قصه گفتن لذت می برند چون مدام اشتیاق دارند لحظه بعد را ببینند.

فرهادی ادامه داد: برای من همیشه مهم بوده است که فیلمم پر مخاطب باشد. در این مدت همیشه درباره جوایری که فیلم هایم گرفته اند صحبت شده است در حالیکه برایم این موضوع خوشایندتر است که از فیلم «چهارشنبه سوری» به بعد فیلم هایم جزو فیلم های پرفروش بوده است. حتی در خارج از کشور هم اندازه داخل مخاطب داشته است. امیدوارم هرگز فیلمی نسازم که مردم از آن دور باشند.

وی روش ارتباط برقرار کردن با مخاطب را اینگونه توصیف کرد: راهی که من برای ارتباط گسترده با مخاطب پیدا کرده ام قصه گفتن است ولی این تنها راه نیست. شاید سینماگران دیگری راه های دیگری پیدا کنند.

اصغر فرهادی کارگردان «فروشنده» در شصت و نهمین جشنواره فیلم «کن» موفق به دریافت جایزه بهترین نویسنده فیلمنامه شد. همچنین شهاب حسینی نیز جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره را از آن خود کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: فیلم , فروشنده , عوامل , بازیگر , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان