تروریستها در خان طومان بازی خطرناکی را آغاز کرده اند
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 20 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر

تروریست ها با عهدشکنی و حمایت دولتهای عربستان و ترکیه بازی خطرناکی را در خان طومان آغاز کردند بی تردید روسیه چنین بازیهایی را بر نمی تابد از این رو با پایان تعهد روسیه به آمریکا در ایجاد  آتش بس باید منتظر برخورد همه جانبه این کشور با تررویست ها بود.

 
خدعه آمریکایی
 
شهرک خان طومان یک منطقه راهبردی در جنوب حلب است که به دلیل نزدیکی به اتوبان حلب _دمشق و نیز مجاروت با شهر حلب حائز اهمیت می باشد. رزمندگان مقاومت پاییز سال 94 طی عملیات محرم مناطق وسیعی از حومه جنوبی استان حلب از جمله شهرک خان طومان را از لوث تروریست ها پاکسازی کرده بودند اما تروریست ها در جدیدترین پیمان شکنی و نقض آتش بس با قوای بسیار و تجهیزات مدرنی که از طریق عربستان و ترکیه تامین می شود از پنج شنبه خان طومان را به محاصره در آورده اند اما ارتش سوریه همچنان در حال مبارزه و انجام تدارکات لازم برای بازپس گیری شهرک خان طومان است.
 
انتظار می رود عدم پایبندی به آتش بس از سوی گروه های معارض به دولت سوریه و حامیانش اجازه برخوردهای بیشتری را با تروریست ها بدهد. شاید اشغال خان طومان نشان از یک تحول در معادله نظامی نباشد چرا که همچنان دولت سوریه ابتکار عمل را در دست دارد و دولت سوریه در سه ماه گذشته موفق به آزاد سازی دوازده هزار کیلومتر مربع شده است بنابراین این مساله نشان دهنده قدرت و قوت ارتش سوریه است. 
 
خدعه آمریکایی
 
از آن سو آمریکا و سازمان ملل و قطعنامه 2254 با مطرح کردن بحث آتش بس و گفتگوی دولت با معارضان سوری این مساله را مورد نظر قرار داد که در نتیجه دولت سوریه آتش بس را پذیرفت و پذیرش آتش بس از طرف دولت سوریه برای برون رفت از مشکلات اساسی ،دست یافتن به یک راه حل سیاسی و کاهش خسارت های مردمی است.
 
بی تردید سوء استفاده گروههای تروریستی و پیشروی به مناطق آزاد شده نشان می دهد گروه های معارض هیچ گونه پایبندی اخلاقی به آتش بس و توافق طرفین ندارد واین مساله به دولت سوریه و متحدانش امکان می دهد که با این گروه ها به شدت برخورد نمایند. بی تردید آنچه که اتفاق افتاده نقض عهدی از یک طرف است که قطعا نیازمند برخورد است از این رو دولت روسیه در شورای امنیت در تلاش است تا گروه های تررویستی احرارالشام و جیش الاسلام را در زمره گروه های تررویستی قراردهد و اگر چنین مساله ای در شورای امنیت محقق شود قطعا در گام بعدی نابودی این گروه ها قوت بیشتری خواهد یافت.
 
خدعه آمریکایی
 
 
 
روز یکشنبه 19 اردیبهشت ماه تعهد روسیه به آمریکا در برقراری آتش بس به پایان رسید از این رو باید منتظر اقدامات بعدی روسیه بود. پیشتر دولت روسیه اعلام کرده امنیت سوریه بخشی از امنیت روسیه است و خود را متعهد به دفاع از سوریه نموده است. نیروی هوایی روسیه در ماه های اخیر به دفاع از خاک سوریه و مبارزه با گروه های تروریستی پرداخته است اما دولت روسیه در عین حال آتش بس را تمدید کرده تا یکشنبه همین هفته، به همین دلیل عدم دخالت روسیه در خان طومان به دلیل قولی است که به آمریکا داده اما این زمان تمام شود و آنها به این نوع رفتارها ادامه دهند قطعا روسیه واکنشی جدی نشان خواهد داد.
 
ورود به یک بازی خطرناک
 
خدعه آمریکایی
 
 گروه های تروریستی وارد بازی خطرناکی با دولت سوریه و روسیه شده اند بنابراین باید منتظر عواقب سخت آن باشند. دو گروه معارض در سوریه با دولت قانونی این کشور در حال نبرد هستند دسته ای داعش و جبهه النصره و گروه دیگر مستثنی ااز اتش بس  هستند. در حال حاضر چون در صفوف معارضه هم مستثنی و هم غیر مستثنی داریم به نظر می آید تروریست ها بازی جدیدی را با دولت و ملت سوریه آغاز کرده اند گروه های تروریستی جیش الاسلام و احرار الشام که تحت عنوان جبهه النصره به مردم حمله می کنند وارد چنین بازی شده اند این در حالی است که دولت روسیه چنین بازی را به هیچ وجه بر نمی تابد از این رو تصور می شود این مساله باید به سرعت مدیریت شود تا وضعیت گروه های عهد شکن روشن شود.
 
روشن کردن وضعیت این گروه ها قطعا منجر می شود روسیه به گروه های عهد شکن و هم پیمان با گروه های تکفیری و تررویستی حمله کند. به هر حال تا زمان تحقق حمله روسیه به گروه های یاد شده باید منتظرماند اما قطعا برخورد روسیه بعنوان ارکان اصلی حمایت از محور مقاومت با آنها بسیار قاطع خواهد بود.
 
ماشین جنگی تروریستها گرفتار در ترافیک سنگین اتوبان حلب-دمشق
 
خدعه آمریکایی
 
نیروهای ارتش سوریه و محور مقاومت پس از نقض پیمان آتش بس، عملیات گسترده‌ای را در جنوب شهر «حلب» آغاز کردند و در اولین گام‌های عملیات، شهرک «معراته» و مناطق «ابورویل» و «تل‌المسطاوی» را از کنترل تروریست‌های تکفیری خارج کردند. جنگنده‌های ارتش سوریه نیز عملیات علیه تروریست‌ها را در منطقه آغاز کردند و با در هم کوبیدن مواضع آنها در خان‌طومان، الزریه و العیس، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.
 
نیروهای ارتش سوریه هم طی یک عملیات کمین در این مناطق، بیش از 30 تروریست را از پای درآوردند و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند. در طی روزهای گذشته به دلیل بدی شرایط جوی، عملیات بازپس‌گیری خان‌طومان آغاز نشده، ولی با توجه به آنچه تشریح شد، انتظار می‌رود با عملیات ویژه‌ای که تدارک دیده شده این شهرک به زودی آزاد شود.
 
جمعه و شنبه گذشته بیش از 3000 تکفیری جبهه النصره با پوشیدن لباس گروه به اصطلاح «میانه‌رو» جیش‌الفتح، به شهرک خان طومان در منطقه آتش‌بس! حمله کردند و با استفاده از سلاح‌های فوق پیشرفته آمریکایی، از جمله موشک «تاو»، توانستند این شهرک را اشغال کنند و شماری از نیروهای مدافع شهرک، از جمله 13 ایرانی را به شهادت برسانند.
 
خدعه آمریکایی
 
این حقه تروریست‌ها که با همکاری آمریکایی‌ها به اجرا درآمد، دست ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را برای عملیات در منطقه باز گذاشت و در شرایط فعلی هیچ نهاد منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌تواند ارتش سوریه را از این عملیات باز بدارد. چرا که اصولاً علت موفقیت تکفیری‌ها در اشغال خان طومان، آتش‌بس بود که با خلف وعده مثلث آمریکا، تکفیری‌ها و ارتجاع عرب،‌ این مانع عملاً از جلوی پای ارتش سوریه و مقاومت برداشته شد.
 
با فراهم شدن زمینه برای عملیات ارتش سوریه، ‌ارتجاع عرب یک‌ بار دیگر به دست و پا افتاد؛ گروه کشورهای عربی با سردمداری عربستان و قطر طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده درباره سوریه شدند. در این نامه از شورای امنیت خواسته شده اقدامات فوری برای اجرای قطعنامه‌های 2268 و 2254 درباره سوریه انجام گیرد.
 
خدعه آمریکایی
 
خدعه آمریکایی
 
بنظر می رسد بازهم تیر حامیان نابخرد تروریسم و مزدوران جیره خوارش به غیر از خوردن به سنگ، راه به جایی نبرده است و به تعبیری ماشین جنگی معارضان سوری بزودی در ترافیک سنگین اتوبان حلب-دمشق گرفتار خواهد گشت. از طرفی عهد شکنی و خدعه اخیر اربابان تروریسم بین الملل؛ مصداق بوم رنگی را پیدا کرده که پس از پرتاب، بازگشت دوباره ای به زمین اشغالگران سوری خواهد داشت.
 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , جهان , سیاسی , ,
برچسب‌ها: تروریست , سوریه , خان طومان , فکرنو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان