زارهای دوام زندگی زناشویی
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر

 

زندگی برخی زوج‌ها به سال نکشیده متلاشی می‌شود و برخی دیگر سال‌های سال کنار همسرشان زندگی شادی را سپری می‌کنند و همیشه خوشبخت‌اند. 7 راز دوام زندگی این زوج‌ها را در این مطلب بخوانید.


1- به خاطر آنچه هستند همدیگر را دوست دارند
زوج‌هایی که زندگی بادوامی دارند همدیگر را به خاطر آنچه هستند دوست دارند نه آنچه می‌خواهند دیگری باشد. وقتی احساس کنید همسرتان همان‌گونه که هستید به شما علاقه دارد و سعی در تغییرتان ندارد بیشتر به سمت او کشیده می‌شوید و احساس عشق می‌کنید.
2- عشق را می‌کارند و پرورش می‌دهند
رابطه جنسی متصل‌کننده ارتباط دو زوج به هم است. در طول زمان میل جنسی به مرور کم می‌شود. زوج‌هایی که رابطه ماندگاری دارند می‌دانند که عشق و میل جنسی نیاز به نگهداری دارد و باید آن را پرورش داد. در غیر این صورت به مرور از بین می‌رود. این زوج‌ها از روزمرگی و تکرار خود را رها می‌کنند و با انگیزه و ابتکار رابطه جنسی را پرورش می‌دهند.
3- مستقل هستند
زوج‌هایی که زندگی بادوامی را تجربه می‌کنند، مستقل از هم هستند. وقتی یکی از زوج‌ها ضعیف باشد بار روی دوش دیگری می‌شود و این موضوع در زندگی مشترک اصطکاک ایجاد می‌کند. زوج‌های قوی حتی اگر زمین بخورند سعی می‌کنند با مشورت علت شکست را بیابند و دوباره سرپا بایستند. آنها در عین آنکه به هم علاقه دارند سعی میکنند مستقل رفتار کنند. هرگز مشکلاتی را که دارند به دیگری نسبت نمی‌دهند و با همکاری هم سعی در رفع آن دارند.
4- به خود می‌بالند
زوج‌هایی که زندگی پایداری را تجربه می‌کنند اعتماد به‌نفس بالایی دارند و به هم احترام می‌گذارند. وقتی فردی برای خود ارزش قائل است در چشم دیگران هم ارزشمند می‌شود.
5- همدیگر را ترک نمی‌کنند
زوج‌هایی که زندگی ماندگاری دارند بی‌دلیل همدیگر را تنها نمی‌گذارند. در جر و بحث‌های معمول کنار هم می‌مانند و با خونسردی مشکل را حل می‌کنند. اولویت‌های شخصی را در نظر می‌گیرند و با تکیه بر آن مشکلاتشان را حل می‌کنند.
6- هدف مشترک دارند
«دوست داشتن یعنی نگاه کردن به مسیری مشترک» این جمله معروف از سنت اگزوپری است. زوج‌هایی که رابطه ماندگاری دارند برای خود در زندگی هدف مشترکی در نظر گرفته‌اند و با کمک هم تلاش می‌کنند به آن دست یابند.
7- ریسک‌پذیرند
عشق باعث می‌شود آسیب‌پذیر باشید و این ترس همراهتان باشد که مبادا طرف مقابل از شما برنجد یا ترکتان کند. زوج‌های که سالهای سال است به زندگی خود ادامه می‌دهند با این ترس کنار آمده‌اند و زندگی را آنگونه که هست می‌پذیرند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , اخبار , سلامت , ,
برچسب‌ها: زندگی زناشویی , طلاق , روابط , زناشویی , فکر نو ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان