موشک هرمز و خلیج فارس،دشمن ناو هارلی بورک امرکا+تصاویر و مشخصات
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر

 
آمریکا در چند روز اخیر ادعاهایی را درباره رزمایش ایران مطرح کرده که با واکنش مقامات ایرانی مواجه شده است.

خلیج فارس یکی از مهمترین شاهراه های دنیاست که بیشترین میزان نفت از این منطقه به جهان صادر می شود و قدرت های بزرگ جهانی از پایگاه های نظامی خود در این منطقه سود می برند.


موشک


**چرا آمریکا در خلیج فارس پایگاه نظامی احداث کرد؟

ایالات متحده آمریکا مدت هاست در منطقه غرب آسیا به دنبال استفاده از پایگاه های نظامی برای تامین منافع اقتصادی همپیمانانش است و در این پروسه پایگاه هایی همچون "العدید" در قطر، "شیخ عیسی" در جزیره بحرین ، "شیخ السالم" در امارات و .... را احداث کرده است.




حضور ایالات متحده آمریکا در منطقه خلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده و همواره تنش ها با امکانات و ناوهای جنگی امپریالیسم افزایش یافته و جمهوری اسلامی ایران این نکته را بارها متذکر شده است.  البته تلاش آمریکایی ها برای حمله به جمهوری اسلامی ایران بوده که توانمندی نیروهای مسلح این اقدام را خنثی کرده است.

دریادار پاسدار "علی فدوی " فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی نیروی دریایی  سپاه در مقابله با اهداف خارجی اظهارداشت: اهدافی که به مثابه اهداف خارجی (شبیه‌ساز کشتی‌های آمریکایی) برای شلیک انتخاب می‌شود در 50 ثانیه غرق می‌گردد. وی با اشاره به توانمندی سپاه در انهدام ناوهای جنگی در مدت کوتاه و شعاع عملیاتی بالای "ندسا" در خلیج فارس گفت: در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که شعاع دریا بالاست، نیروی دریایی سپاه آماده است که با آمریکایی‌ها در یک نبرد رویارو قرار بگیرد و قطعا ما در نبرد با آمریکایی‌ها پیروز خواهیم بود.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ما دست برتر را در خلیج فارس داریم و به همین خاطر آمریکایی‌ها با ما وارد جنگ نمی‌شوند، گفت: آمریکایی‌ها هیچگاه نمی‌توانند الزامات اقدام نظامی علیه ایران را فراهم کنند و ضد ایران اقدام نظامی کنند.

وی با اشاره به قدرت بازدارنده انقلاب اسلامی و پذیرفتن این قدرت از سوی آمریکایی‌ها خاطر نشان کرد : آمریکا قبل از هر اقدامی خسارت و نفع را برآورد و بررسی می‌کند و اگر بداند خسارت بیشتر از سود است آن اقدام را انجام نمی‌دهد و ما هم همواره توانمندی دفاعی خود را افزایش می‌دهیم.


**تلاش آمریکا برای توسعه تاکتیک "ایران هراسی"

ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا با سناریو  "ایران هراسی"  حضور جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس محدود کند که البته در این پروسه تجهیزات نظامی خود را یا در خلیج فارس افزایش داده و یا آن ها را ارتقا می دهد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد:  نیروی دریایی آمریکا تعدادی از کشتی‌های جنگی خود را به سامانه‌های دفاع موشکی تجهیز و آن‌‌ها را برای مقابله با موشک کشورهایی چون ایران و کره شمالی ارتقا داده است.

این خبرگزاری ادامه داد:  از آن‌جایی که کشتی‌های جنگی آمریکا قادر نیستند با موشک‌های بالستیک در حال پرواز در ارتفاع بالا و هواپیماها و موشک‌های کلاسیک به طور همزمان مقابله کنند، اینک قرار است نخستین ناوشکن نیروی دریایی آمریکا با قابلیت سرنگون ساختن موشک‌های بالستیک و مقابله با تهدیدهای هوابرد کلاسیک که به طور همزمان صورت می‌گیرد، ساخته شود. بر این اساس، نیروی دریایی آمریکا مذاکره برای ساخت چنین کشتی جنگی را  با پیکربندی جدید بر ناوشکن‌های کلاس "آرلی بروک"  آغاز کرده است.


موشک


"ثرایا کنت" سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت :  کنگره یک میلیارد دلار برای این طرح اختصاص داده اما 433 میلیون دلار دیگر برای ساخت این کشتی لازم است.   هفته گذشته نیز «رندی فوربس» نماینده جمهوری‌خواهان ویرجینیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه داد که در صورت تصویب،حضور نظامیان ایران در خلیج‌فارس به عنوان اقدامی تنش‌آفرین، محکوم خواهد شد. بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی کنگره، در متن این پیش‌نویس آمده است: "عملیات نظامی ایران به گونه‌ای انجام می‌شود که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، موجبات لطمه زدن به ثبات شده، خطر اوج گرفتن ناخواسته تنش‌ها را افزایش داده و باعث بالا رفتن خطر برای نیروهای مسلح آمریکا در فراسوی مرزها شده است".  

نکته قابل تامل اینکه  در دهه 80 میلادی ایالات متحده آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران ده ها نفر را به شهادت رساند و این سندی قطعی است که نشان می دهد عامل بروز تنش در منطقه  خلیج فارس امپریالیسم است.

علاوه بر این در همان دهه 80 میلادی جنگ نفت کش ها با محوریت ایالات متحده آمریکا آغاز شد و حملات موشکی ایران پاسخی به اقدام تنش برانگیز ایالات متحده در آن دوران بود و نمی توان دلیلی برای محکومیت ایران در این زمینه پیدا کرد.

در سال های اخیر نیز این ایالات متحده آمریکا بود که با برگزاری رزمایش با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استقرار تجهیزات مین روبی به تنش ها در این منطقه  دامن زد و به همین دلیل بوده که فرمانده نیروی دریایی سپاه معتقد است حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده است.

ایالات متحده در یک ماه اخیر با تصویب استقرار سامانه هشدار پرتاب موشک های بالستیک و انجام رزمایش در سال 2017 و 2018 با کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان داد که خود یکی از عوامل ناامنی در منطقه است.

در هرصورت ایران با دارابودن موشک های قدرتمندی همچون "هرمز" و "خلیج فارس" توانایی مقابله با هرنوع تهدیدی را دارد و این موشک ها می توانند با سرعت بالا از هر سامانه دفاع موشکی بگذرند.


*** مشخصات موشک "هرمز"

موشک  "هرمز1 "و هرمز  2 "  بردی معادل 300 کیلومتر داشته و سرعت آنها تقریبا بین 4 تا 5 ماخ است  و وزن سرجنگی معادل 450 تا 600 کیلوگرم را می‌توانند حمل کنند.  این موشک‌ها عمدتا اهدافی که در دریا متحرک هستند را مورد اصابت قرار می‌دهند و خصوصا موشک  "هرمز2 " این قابلیت را دارد که هر ناو هواپیمابری را در خلیج فارس مورد اصابت قرار دهد.

موشک

موشک




سایت میسایل تریت  (Missile Threat) درباره موشک  "هرمز1 "و "هرمز2 " عنوان داشت: این دو موشک از جمله موشک‌های ضد رادار و ضد کشتی ایران هستند که 300 کیلومتر برد دارند و می‌توانند اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند.

این سایت با اشاره به توضیحات نیروی فرمانده هوافضای سپاه درباره موشک  "هرمز1و2 " عنوان داشت: موشک "هرمز1 " ؛ یک کانتینر با طول 20 فوت را ویران کرده و موشک  "هرمز2 "  هم یک موشک سوخت جامد ضد کشتی بوده که با وزن سرجنگی 650 کیلوگرمی می‌تواند هر هدفی را از بین ببرد.


 **مشخصات موشک "خلیج فارس"

سایت Newsmax در خصوص موشک "خلیج فارس" نوشت: موشک خلیج فارس یک موشک راهبردی است که اولین بار در رزمایش "پیامبر اعظم 3" در سال 2008 آزمایش شده است.  سایت Iranwatch در خصوص ویژگی‌ها و قدمت موشک "خلیج فارس" تصریح کرد: ایران در سال 2011 یک موشک بالستیک مافوق صوت را آزمایش کرد که سرجنگی حدودی 500 کیلوگرم را می‌تواند حمل کند و تا فاصله 300 کیلومتری منتقل کند و این موشک ارتقا یافته فاتح 110 است.

موشک

موشک



سایت Defensenews در مقاله‌ای با عنوان موشک‌های ضد کشتی ایران " یک عامل کلیدی در تنگه هرمز" نوشت: سپاه پاسداران موشک‌های ضد کشتی را آزمایش کرده است که حدود 3 ماخ و می‌تواند اهدافی را در فاصله 186 مایلی هدف قرار دهند که به کمک متخصصان خود آن را طراحی و ساخته‌اند.  این سایت همچنین اضافه کرد: این موشک سرجنگی به وزن 1433 پوند را می‌تواند حمل کند و توسط سپاه پاسداران به منظور شارژ توان موشکی ایران ساخته شده است.

توانمندی جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای آبی و خاکی خود بر هیچ کشوری در منطقه و جهان پوشیده نیست ؛ چرا که ایران  امن ترین کشور منطقه بوده و این به دلیل توانمندی نیروهای مسلح و اتحاد ملی است.

موشک های "هرمز" و "خلیج فارس" نیز می توانند به عنوان پتک سنگین سپاه پاسداران در دفاع از کشور ایفای نقش کنند و در صورت اقدام تحریک آمیز غرب و به خصوص آمریکا ناوهای آن ها را در منطقه به عمق آب های خلیج فارس بفرستند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , ایران , نظامی , ,
برچسب‌ها: موشک , هرمز , خلیج , فارس , ناو امریکا , فکرنو , مشخصات ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان