ایران یک موشک فضایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر
 
روزنامه انگلیسی دیلی میلی در مطلبی مدعی شد ایران روز سه شنبه، یک موشک فضایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرده است.

روزنامه دیلی میلی در مطلبی مدعی شد ایران روز سه شنبه، یک موشک فضایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرده است.

 
«دیلی میل» مدعی شد ایران موشک ماهواره‌بر جدیدی را پرتاب کرده است که می‌تواند برای حمل کلاهک هسته‌ای نیز مورد استفاده واقع شود.
 
این روزنامه انگلیسی در ادامه مدعی شد: موشک ماهواره‌بر سیمرغ که مبتنی بر فناوری موشکی کره شمالی است و به همین دلیل، نگرانی‌هایی در مورد قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بوسیله آن وجود دارد، روز سه شنبه از یک پایگاه موشکی مخفی در ایران پرتاب شده اما ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار نداده است و بنابراین، شاید پرتاب آن موفقیت‌آمیز نبوده باشد.
 
دیلی میل در ادامه نوشت: «جان کربی» - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - در گفتگو با «واشینگتن بیکن» اظهار داشت که در حال حاضر نمی‌تواند صحت آزمایش موشکی ایران را تایید کند. وی در عین حال گفت: "بدیهی است که ما به بهترین نحو ممکن اوضاع را زیر نظر داریم. قطعا اگر این خبر صحت داشته باشد و ایران یک موشک بالستیک یا یک فناوری مرتبط با آن را آزمایش کرده باشد، برای ما جای نگرانی است و همانطورکه پیشتر نیز گفته‌ایم مغایر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است."
 
«تام کاتن»- سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس - نیز در این باره گفت: "آزمایش موشک ماهواره‌بر سیمرغ بیانگر نیات واقعی ایران است و اطلاعات ما نشان می‌دهد که فناوری بکاررفته در این سامانه فضایی می‌تواند به پیشبرد برنامه موشکی ایران نیز برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما کمک کند. تنها دلیلی که یک کشور برای توسعه چنین موشکهایی می‌تواند داشته باشد هم حمل کلاهک‌های هسته‌ای است."
 
این ادعاها در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی پس از توافق هسته ای با ایران، در اجرای آن کارشکنی می کنند و همچنان بهانه های واهی برای اجرا نکردن و تحت فشار قرار دادن ایران ارائه می دهند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: آزمایش موشک , هسته ای , ایران ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان