نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395
نویسنده : باصر
 
براساس آخرین گزارش ناسا در تاریخ 26 آوریل 2016 ،ایستگاه بین المللی ناسا امروز در ساعت 20:18 دقیقه به مدت 3 دقیقه در آسمان ایران قابل مشاهده خواهد بود.

 یکی از ماهواره‌های بسیار جذاب برای تماشا، ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است. ایستگاه فضایی بین‌المللی، سازه‌ای به اندازه‌ی یک زمین فوتبال با پنل‌های خورشیدی بزرگ است که در فاصله‌ی حدود ۴۰۰ کیلومتری زمین گردش می‌کند و تقریبا هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور این سیاره می‌گردد.

 
اکنون به طور دائم، فضانوردانی در ایستگاه زندگی و کار می‌کنند. این سازه چنان بزرگ است که گاهی اوقات می‌توان آن را مثل ستاره‌ای به شدت پرنور و در حد روشنایی سیاره‌ی زهره در آسمان مشاهده کرد. ایستگاه فضایی معمولا قوس خیلی بزرگی را در آسمان طی می‌کند. 
 
امشب، ایستگاه فضایی ناسا در آسمان ایران/ایستگاه فضایی را ساعت 20:18 بدون تلسکوپ ببینید
 
ایستگاه فضایی ایستگاه فضایی بین المللی ناسا مانند یک هواپیما و یا یک ستاره بسیار روشن در حال حرکت درآسمان دیده می شود ولی مانند ستاره ها چشمک نمی زند و مانند هواپیما به یکباره تغییر جهت نمی دهد  اما سرعت حرکت آن به طور قابل توجهی سریع تر از یک هواپیما معمولی (سرعت هواپیما به طور کلی در حدود 600 مایل در ساعت ؛ سرعت ایستگاه فضایی در حدود 17500 مایل در ساعت) است.
 
گفتنی است، اگر برای اولین بار تصمیم دارید این اتفاق زیبا را مشاهده کنید دقایقی قبل از عبور ایستگاه فضایی به پشت بام یا مکانی که کم نور  است و آلودگی نوری کمتری دارد بروید و آسمان را نظاره کنید، اگر دوربین چشمی قوی دارید حتما همراه خود ببرید تا با دقت بیشتری این پدیده زیبا را مشاهده کنید.
 
امشب، ایستگاه فضایی ناسا در آسمان ایران/ایستگاه فضایی را ساعت 20:18 بدون تلسکوپ ببینید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , طبیعت , اخبار , جهان , اجتماعی , ,
برچسب‌ها: ایستگاه فضایی , ناسا , آسمان ایران ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان