عادل الجبیر: ما می‌خواستیم روابط سالمی با ایران داشته باشیم
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : دو شنبه 9 فروردين 1395
نویسنده : باصر

وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت که ما خواستیم که روابط سالمی با ایران داشته باشیم، اما ایران در امور داخلی ما دخالت کرد.


به گزارش تسنیم به نقل القدس العربی، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی مدعی شد که اگر ایران خواهان روابط طبیعی با این کشور است، باید رفتار خود را تغییر دهد.

وی در نشستی خبری با «مایته انکوانا مشابانه» وزیر خارجه آفریقای جنوبی مدعی شد که ما در طول ۳۵ سال گذشته از آغاز انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی تاکنون، دستمان را به سوی ایران دراز کردیم، اما در مقابل چیزی ندیدیم.

الجبیر در ادامه بدون اشاره به دخالت‌های این کشور در امور داخلی کشورهای منطقه و به راه انداختن حمام خون در یمن مدعی شد که ما خواستیم که روابط سالمی با ایران داشته باشیم، اما ایران در امور داخلی ما دخالت و مناسک حج را مختل کرد و به سفارت ما حمله شد.

پس از اعدام آیت الله شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعی به دست رژیم سعودی که موج محکومیت جهانی را به همراه داشت برخی از معترضان در تهران و مشهد در اعتراض به این حکم به سفارت و کنسولگری این کشور در تهران و مشهد حمله کردند.

در پی این اقدام، رژیم سعودی و چند دولت وابسته به آن روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کردند.

این در حالی است که ردپای آل سعود در ناآرامی و بی‌ثباتی و کشتار و ویرانی در منطقه به‌وضوح نمایان است که اوج آن در کشور عربی یمن است که از یک سال گذشته تاکنون هزاران یمنی بیگناه را به خاک و خون کشیده است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: عادل الجبیر , ایران , عربستان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان