امنیت در تهران،ناامنی در بروکسل/تصاویر
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : شنبه 7 فروردين 1395
نویسنده : باصر
 
اخیرا انفجار بروکسل ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

انفجارهای زنجیره ای در کشورهای اروپایی از چند ماه گذشته روند نگران کننده و تاسف باری داشته و مردم بی گناه بسیاری کشته یا زخمی شده اند.

تروریست های تکفیری از جمله داعش، جبهه النصره، احرار الشام  و ....  که سالیان متمادی در عراق و سوریه با پشتیبانی ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش مرتکب جنایات بسیاری از جمله انفجارهای انتحاری، سربریدن، جویدن جگر انسان ها و ... شده بودند، این بار اروپا را نشانه گرفته اند و در تلاشند تا مردم بی گناه قاره سبز را آماج حملات خود قرار دهند.





نکته قابل تامل اینکه زمانی که تروریست ها در سوریه "سر می بریدند"، "بمب منفجر می کردند" و "جگر سرباز سوری را به دندان می کشیدند" ، غرب سکوت کرده و نظاره گر اوضاع بود و این درحالی است که انفجارهای اخیر؛ همپیمانان آمریکا در اتحادیه اروپا را به فکر مقابله جدی با تروریسم انداخته است.





** علت انفجارهای "بروکسل" و "پاریس" چیست؟ 

متاسفانه اتفاقات دلخراشی که در چند ماهه اخیر در "بروکسل" و "پاریس" شاهد بودیم؛  نتیجه پشتیبانی آمریکا و همپیمانانش از تروریست ها در سوریه و عراق است که با بازگشت افراط گرایان خطرناک از سوریه و عراق به کشورشان،  کشورهای مقصد آماج حملات تروریستی قرار می گیرد.

تروریست های داعش از سال 2011 در سوریه و از سال 2014 در عراق به فکر سرزمین گشایی در کشورهای اسلامی افتادند که این اقدام با پشتیبانی مخفی آمریکا و برخی کشورهای منطقه انجام شد و هدف آن تجزیه سوریه و عراق بود.

در یکسال اخیر می بینیم که نه تنها سوریه و عراق تجزیه نشد ، بلکه داعش به سمت همپیمانانش کمانه کرده و متاسفانه جان شهروندان اروپایی را با اقدامات تروریستی نیروهایش در قاره سبز می گیرد.

اما مشاهدات نشان می دهد که کشوری همچون ایران که از نظر جغرافیایی در یک منطقه بی ثبات قرار دارد ، تاکنون داعش نتوانسته در شهر بزرگی همچون "تهران" بمب گذاری کند و این موضوع نشان دهنده تجربه بالای نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی در برخورد با تروریسم است. 



** "تهران" یا "بروکسل" ؛ کدامیک امن‌تر است؟

اگر به همسایگان ایران نگاهی بیندازیم می بینیم که افغانستان ، پاکستان، عراق، ترکیه و ... در کانون ناامنی قرار دارند. در عراق که حضور داعش در استان "الانبار" و "نینوا" این کشور را با موجی از ناامنی مواجه کرده و در ترکیه جنوب شرق این کشور در آتش جنگ داخلی می سوزد و در افغانستان و پاکستان هم گروه های افراط گرا همچون طالبان و داعش مانور می دهند و با این حال "تهران" یکی از امن ترین پایتخت های منطقه و جهان است.

بلژیک با آنکه کشورهای ناامنی همچون افغانستان و پاکستان و عراق را در اطراف خود نمی بیند ؛ اما با این حال در یک هفته اخیر دو بمب در پایتخت این کشور ("بروکسل") منفجر شده و ده ها انسان بیگناه کشته و زخمی شدند.


همسایگان  بلژیک  رابطه دوستانه‌ای با این کشور دارند و این در حالی است که برخی همسایگان ایران همچون عربستان در یک دهه اخیر رابطه پرتنشی با کشورمان داشتند و پادشاهی عربستان از گروه های تروریستی ضد ایرانی حمایت می کند و این یکی دیگر از تفاوت‌های بلژیک و ایران در حوزه تأمین امنیت ملی است.

 




"احمد بخشایش اردستانی"  نماینده مردم اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حملات تروریستی اخیر در «بروکسل» گفت: حملات تروریستی بروکسل نتیجه نیش ماری بود که اروپا در آستینش پرورش داد.

وی افزود: اروپایی‌ها زمانی به داعش به چشم ابزار نگاه می‌کردند و بر این منطق بودند که با داعش می‌توان کشورهای اسلامی را دچار تشنج کرد؛ ولی اروپا نتیجتا پس از چندی مشاهده کرد که داعش به خانه خود آنها هم حمله‌ور می‌شود. بنابراین از روزی که اروپایی‌ها داعش را چون ابزار دانستند و به ایران و کشورهایی نظیر جبهه مقاومت  توجه نکردند، متوجه شدند که تروریست‌ ریشه واحدی دارد.

"اسماعیل کوثری" نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  با اشاره به حملات تروریستی اخیر در «بروکسل» گفت: حملات بروکسل نتیجه سیاست‌های غلط سران اروپایی است. وی افزود: معتقدم اروپایی‌ها در اصل توسط صهیونیست‌ها و پس از آن، توسط  "ارتجاع منطقه"  مرتکب سیاست‌های غلطی شدند که ماحصل آن حملات تروریستی  "بروکسل"  بود.




"برنار کازنو"   وزیر کشور فرانسه  درباره حملات تروریستی "بروکسل"  گفت: هیچ کشوری در اتحادیه اروپا از خطر تروریسم در امان نیست. وی ادامه داد: امروز با چالش جدیدی برای غلبه بر آن روبروست و آن  پیروزی بر تروریسم، در سایه همبستگی و انسجام است.



**هم افزایی نیروهای امنیتی و توسعه امنیت ملی

در حقیقت هم افزایی بین نیروهای امنیتی همچون ارتش ، سپاه ، بسیج، وزارت اطلاعات و  ... باعث ایجاد امنیتی پایدار شده که این امنیت مرهون تلاش های  گسترده رده های مختلف نیروهای نظامی و اطلاعاتی است.

تروریست های تکفیری داعش با حمایت آمریکا و همپیمانانش قدرت گرفتند و اکنون در قاره سبز به دنبال گرفتن قربانیان بیشتری می باشند که مسبب اصلی این اتفاقات دولت هایی هستند که در اتحادیه اروپا در همصدایی با امپریالیسم ، به کمک داعش شتافتند و اتفاقات چند ماه اخیر اروپا بازخورد پشتیبانی  مقامات غربی از تروریست ها در سوریه و عراق است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , حوادث , اخبار , جهان , سیاسی , ,
برچسب‌ها: عکس , بروکسل , انفجار ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان