بجای برف پاک کن فراصوت شیشه پاکن می شود
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
نویسنده : باصر

 

برف پاک کن وسیله ایست ساده که نبود آن برای اتومبیل  خطر آفرین است ولی در آینده شاهد اتومبیل هایی خواهیم بود که بدون برف پاک کن هستند و فقط با لرزش ،شیشه هایش پاک خواهندشد این سیستم با تولید امواج فراصوت و لرزش ،آب و یا برف و تگرگ روی شیشه جلوی اتومبیل را پاک می کند . 

 

با اختراع این سیستم جدید که از لرزش برای دفع آب و یا برف و تگرگ روی شیشه جلوی اتومبیل استفاده می کند، برف پاکن‌های قدیمی به زودی از بین رفته و فناوری جدید جای آن را می گیرد.
گروه مک لارن به عنوان یکی از پیشرفته ترین شرکت اتومبیل سازی در بریتانیا و پیشگام در طراحی ابراتومبیل های فرمول یک در نظر دارد با فناوری جدید خود که از جتهای جنگنده گرفته شده از شر برف پاک کن های قدیمی خلاص شود.
این سیستم جدید از امواج صوتی با فرکانس بالا شبیه به امواجی سود می برد که دندانپزشکها برای خارج کردن لایه باکتری متراکم شده روی دندان استفاده می کنند و یابرای اسکن جنین مورد استفاده قرار می دهند این فناوری باایجاد یک میدان نیرو، آب، حشرات، گل و بقایای هرچه را که روی شیشه مانده دفع می کند و دید را بهبود می بخشد. مک لارن اعلام کرد که حذف شیشه پاک کن موجب می شود که اقتصاد سوخت اتومبیل نیز بهبود یابد چرا که وزن موتورهای شیشه پاک کن از بین می رود.این سیستم همچنین موجب می شود که در هوای سرد برف پاک کن روی شیشه یخ نزند.
ff
انتظار می رود که این سیستم روی اتومبیلهای بسیاری از شرکت مک لارن نصب شود، اما بعید به نظر می رسد که پیش از سال 2015 آماده شود.
مک لارن برای انتشار اطلاعات بیشتر درباره شیشه های اتومبیل بدون برف پاک کن تمایل چندانی نداشت اما کارشناسان اظهار داشتند که برای استفاده از فراصوت ، امواجی که خارج از محدوده شنوایی انسان هستند باید لرزشهای کوچکی روی شیشه اتومبیل ایجاد کنندتا هرآنچه روی صفحه وجود دارد از بین برود و همچنین تولید انبوه آن قیمتی معادل 10 پوند خواهد داشت.
این اولین باری نیست که طراحی این فناوری پیشنهاد شده است،بلکه در سال 1986، شرکت ژاپنی موتودا یک سیستم برف پاک فراصوت به ثبت رساند که از امواج فراصوت برای دفع آب باران از روی شیشه جلوی اتومبیل استفاده می کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , علم و فن آوری , ,
برچسب‌ها: برف پاک کن فراصوت , ماشین جدید ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان