پاسپورت ایرانی چه رتبه ای دارد؟
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : چهار شنبه 26 اسفند 1394
نویسنده : باصر

در جدیدترین گزارش منتشر شده درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان‌، ایران در کنار اتیوپی، اریتره و سودان در مکان ۹۸ قرار گرفته است.


به گزارش ایسنا، موسسه بین‌المللی «هنلی و شرکاء» که در حوزه مسائل مربوط به اقامت و شهروندی فعالیت می‌کند، در گزارش سالانه خود درباره اعتبار پاسپورت کشور‌های مختلف‌، ویزای آلمان را با ۱۷۷ امتیاز در مکان نخست قرار داده، این در حالیست که اعتبار ویزای صادر شده از سوی ایران در این گزارش به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان با ۳۷ امتیاز در رتبه ۹۸ قرار دارد.

در این گزارش که هر سال با همکاری انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی (IATA) به عنوان دارنده بزرگترین پایگاه اطلاعاتی سفر و براساس آزادی سفر شهروندان کشورهای مختلف تنظیم می‌شود‌، بیش از ۲۰۰ کشور بررسی و در رتبه‌های انفرادی یا مشترک ۱ تا ۱۰۴ قرار گرفته‌اند که این رتبه‌بندی بر اساس تعداد کشورهایی برآورده شده که شهروندان یک کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا به آنجا سفر کنند.

در گزارش موسسه «هنلی و شرکا» درباره اعتبار پاسپورت کشورهای مختلف جهان، ایران در حالی به صورت مشترک با کشورهای اریتره،‌ اتیوپی،‌ نپال‌، فلسطین و سودان ۳۷ امتیاز در رتبه ۹۸ قرار دارد که تنها کشورهای لیبی، سوریه، سومالی، عراق، پاکستان و افغانستان دارای اعتبار ویزایی پایین‌تر از ایران هستند.

پس از آلمان که در مکان نخست معتبرترین پاسپورت جهان جای گرفته، کشور سوئد با ۱۷۶ امتیاز در رتبه دوم را به خود اختصاص داده و جایگاه سوم نیز با ۱۷۵ امتیاز بصورت مشترک در اختیار کشورهای فنلاند، فرانسه‌، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس است.

بلژیک، دانمارک‌، هلند و ایالات متحده آمریکا کشورهایی هستند که با ۱۷۴ امتیاز مشترکا در جایگاه چهارم گزارش سال ۲۰۱۶ موسسه «هنلی و شرکاء» درباره اعتبار ویزاهای کشورها قرار دارند.

همچنین در جایگاه پنجم کشورهای اتریش‌، ژاپن‌، سنگاپور، جایگاه ششم کانادا‌، ایرلند،‌ کره جنوبی،‌ لوکزامبورگ‌، نروژ‌، پرتغال‌، سوئیس، رتبه هفتم یونان‌ و نیوزلند، رتبه هشتم استرالیا‌، جایگاه نهم مالت و مکان دهم مجارستان، جمهوری چک و ایرلند قرار گرفته‌اند.

در میان کشورهای آسیایی بالاترین رتبه در اختیار ژاپن و سنگاپور است که با ۱۷۳ امتیاز در رتبه پنجم جای گرفته‌اند و کره جنوبی نیز یکی از کشورهای حاضردر رتبه ششم بالاترین اعتبار پاسپورت در جهان است.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , سیاسی , ,
برچسب‌ها: رتبه , پاسپورت ایران ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان