وزارت دفاع تانک ذوالفقار رابرای تولید انبوه تحویل گرفت/تصاویر
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : سه شنبه 25 اسفند 1394
نویسنده : باصر

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک ذوالفقار به وزارت دفاع برای تولید انبوه خبر داد.


امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم "پویا" با اعلام احتمال نمایش جدیدترین دستاوردهای این نیرو در نمایشگاه ۲۵ فروردین نزاجا تاکید کرد: تلاش نیروی زمینی متناسب با تهدیدات در حوزه سلاح‌های تک تیرانداز، پشتیبانی از یگان‌های پیاده و مخابرات است و سرمایه‌گذاری اصلی این نیرو ایجاد یک ارتباط امن بین نیروهای خودی و اخلال در سیستم های مخابراتی دشمن است که دستاوردهای مربوط به این توانمندی‌ها احتمالا در فروردین ماه رونمایی می‌شود.

وی درباره توانمندی صنعت دفاعی کشور بر اساس تکیه به توان داخلی که مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا است، خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی به این قابلیت و توانمندی رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با تهدیدات و نیاز‌های نیروهای مسلح با همت داخلی و بدون اتکا به کشورهای خارجی در تیراژ بسیار بالایی آماده کرده و در اختیار نیروهای مسلح بگذارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: هدف اصلی ما بالا بردن اقتدار کشورمان است و اگر روزی فرمانده معظم کل قوا دستوری مانند "اگر اسرائیل دست از پا خطا کند ما حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم" بدهند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست توانمند نیروهای مسلح کشور این اتفاق می‌افتد.

امیر پوردستان همچنین درباره انتقال تجربیات ارزنده نزاجا در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات مختلف به بخش صنعت کشور نیز گفت: وظیفه نیروهای مسلح ساخت نمونه محصول با هماهنگی و ارتباط با صنعت دفاعی و مراکز دانشگاهی است به عنوان مثال در نیروی زمینی ارتش انواع اسلحه تک‌تیر‌اند شامل شاهر، باهر و ... تولید و همچنین تانک ذوالفقار طراحی و ساخته شده و برای تولید انبوه تحویل وزارت دفاع هم شده است. صنعت دفاعی به این قابلیت رسیده که تجهیزات دفاعی را متناسب با نیاز ما را تولید انبوه کرده و تحویل دهد و این خواست رهبری در اقتصاد مقاومتی است.



 تانک ذوالفقار یک تانک بومی و ارتقا یافته تانک‌های تی ۷۲ است که تاکنون ۳ مدل از آنها تولید شده است. آخرین نمونه از این تانک‌ها که نمونه ارتقا یافته ذوالفقار۳ بود، در ۱۶ بهمن‌ماه سال ۹۱ رسما رونمایی شد.

در نمونه رونمایی شده از تانک ذوالفقار ۳، امکانات مختلفی از جمله سیستم کنترل آتش جدید با قابلیت شلیک در حال حرکت نصب شده بود.



پیشتر امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به ویژگی‌های نمونه به روز شده تانک ذوالفقار گفته بود: ما روی تانک ذوالفقار کار زیادی انجام داده‌‌ایم و اخیرا سیستم کنترل آتش آن که سیستمی به نام "EFCS۳" بود را بهینه کرده و روی تانک پیاده کرده‌ایم و این تانک با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح تولید انبوه شده و در اختیار یگان‌های نیروی زمینی قرار خواهد گرفت



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , نظامی , اخبار , ایران , نظامی , ,
برچسب‌ها: تولید انبوه , تانک , ذوالفقار , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان