رئیس رفت تا چه کسانی بیایند؟/ وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی!
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : یک شنبه 23 اسفند 1394
نویسنده : باصر

 

ثبت نام نامزدهای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شد و علی کفاشیان در نهایت ثبت نام نکرد تا وزارت ورزش پروژه کفاشیان‌زدایی را به سرانجام برساند.

 روز گذشته ثبت نام از نامزدهای تصدی پست رئیس، نایب رئیس و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انجام گرفت و چهره‌های مختلفی برای حضور در بزرگترین و به نوعی جنجالی‌ترین فدراسیون کشور نامزد شدند.

در میان ثبت نام کنندگان پست ریاست، نفراتی قبیل عزیزالله محمدی (رئیس سابق سازمان لیگ فوتبال)، مصطفی آجورلو (مدیرعامل سابق تیم‌های پاس و استیل آذین)، علیرضا معظمی‌نیا (خریدار سابق پرسپولیس)، شهاب الدین عزیزی خادم (عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال)، علی اکبر ابرقویی نژاد (رئیس هیات فوتبال اصفهان) و مهدی تاج (نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ) ثبت نام کردند.

علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال، منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران و الهه عرب عامری هم در پست نایب رئیس فدراسیون فوتبال نامزد شده‌اند و نکته مهم اینکه کفاشیان هم در این پست به عنوان نایب رئیس مهدی تاج و مصطفی آجورلو حضور خواهد داشت، تا در صورت انتخاب یکی از این دونفر، رئیس فعلی در مسند جدید قرار بگیرد و تنها اتاقش تغییر کند!

در پست هیات رئیسه فدراسیون هم سهم داوران بازنشسته بالا بود.

حبیب الله شیرازی (رئیس هیات فوتبال تهران)، غلامررضا بهروان (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)، محمود اسلامیان (نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال)،‌بیت الله رضایی (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)، علیرضا دهقان (نماینده سابق مجلس)، منصور قنبرزاده (مدیرعامل باشگاه نفت تهران)، سعید عباسی (مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی)، علی خسروی (داور بازنشسته)، یزدانی (داور بازنشسته)، رسول فروغی (داور بازنشسته)، حسن کامرانی فر (داور بازنشسته)، هدایت الله ممبینی (داور بازنشسته)، فریدون اصفهانیان (داور بازنشسته)، خداداد افشاریان (داور بازنشسته) و شهرام دبیری (هیات رئیس فدراسیون فوتبال)

 

*وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی

در این میان علی کفاشیان که پیش از این برای ثبت نام او برای ریاست فدراسیون فوتبال گمانه‌زنی‌های زیادی شده بود و برخی از چهره‌های نامدار حتی به خاطر احتمال حضور او حاضر به ثبت نام نشدند، در نهایت تصمیم گرفت وارد گود انتخاباتی نشود تا در نهایت دوران ریاست رئیس فعلی فدراسیون در عدد 8 سال متوقف شود و وی که برخی او را شطرنج باز قهار می‌دانند کمتر از 2 ماه دیگر ریاست را تحویل یکی از 6 نفری که برای ریاست ثبت نام کرده‌اند، خواهد داد.

کفاشیان در حالی تصمیم به این انتخاب! گرفت که خبرنگاران زیادی مقابل درب فدراسیون فوتبال تجمع کرده بودند و نوشتند که مرد اول فوتبال ایران حالش خوب نیست و دیگر از آن خنده‌هایش خبری نبود و فقط خنده‌ای تلخ با چاشنی بغض در گلویش وجود داشت.

رئیس رفت تا چه کسانی بیایند؟/ وزارت برنده پروژه کفاشیان زدایی! 

کفاشیان در صحبت‌هایش یکی به نعل زد و یکی به میخ! گفت که عدم نامزدی در انتخابات ریاست تصمیم خودش بوده و در ادامه حرف از جنگ و ضربه به فوتبال به میان آورد. حرف‌هایی که در این چند وقت، زیاد شنیده شد. به هر حال هر چه بود دیگر باید با حضور کفاشیان در راس فوتبال کشورمان وداع کنیم تا به قول او نفسی جدید در فوتبال ایران دمیده شود.

نفسی که شاید بهایش وداع همیشگی با کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران باشد. 

وزارت ورزش در این مدت با انواع روش‌های مختلف سعی کرد کفاشیان را به عنوان یکی از نمادهای دولت قبلی از فدراسیون فوتبال حذف کند. در این راه سجادی، مهره وزارت ورزش بود و بارها سعی کرد دستورات مقامات بالا را با وجود اینکه خودش هم می‌دانست شاید غیرقانونی و غیر منطقی است به مرحله اجرا دربیاورد که هر بار با درهای بسته قانون مواجه شد.
در نهایت اساسنامه ای که در آخر هم مشخص نشد تاییدیه دولت را دارد یا خیر (کیومرث هاشمی در نشست خبری اخیر خود از این مدرک مهم پرده برداشت) بزرگترین دردسر را برای فدراسیون فوتبال ایجاد کرد و در حکم نامادری کفاشیان، کاری کرد تا زحمات 8 ساله آقای رییس به بدترین شکل ممکن از سوی سازمان بازرسی و وزارت ورزش پاسخ داده شود.

به هرحال باید قبول کرد و پذیرفت که سرانجام پروژه کفاشیان زدایی را وزارت ورزش به سرانجام رساند، هر چند که کفاشیان معتقد است حذف شدنی نیست و در فوتبال خواهد ماند و البته منتظر می‌مانیم تا ببینیم پایان این به اصطلاح «کفاشیان زدایی» چه ثمراتی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت.

انتخابات 11 اردیبهشت می‌تواند معادلاتی جدیدی را برای فوتبال کشورمان رقم بزند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: عکس , ورزشی , اخبار , ایران , ورزشی , ,
برچسب‌ها: کفاشیان , فوتبال , انتخابات , رئیس فدراسیون , فدراسیون , رئیس فدرارسیون فوتبال , وزارت , وزارت ورزش , برنده , بازنده ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان