ادعای محرمانه‌ترین آزمایش موشکی ایران
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
نویسنده : باصر

شبکه فاکس‌نیوز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: ایران در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک موشک ماهواره‌بر به فضا ظرف ۴۸ ساعت آینده است.

به گزارش ایسنا، شبکه فاکس نیوز مدعی شد که این موشک دوربرد که سیمرغ نام دارد هم اکنون روی پایه پرتاب قرار دارد و در حال سوخت‌گیری در مکانی محرمانه در داخل ایران است تا برای پرتاب ظرف یکی - دو روز آینده آماده شود.

بر اساس خبر شبکه فاکس نیوز، مقامات آمریکایی به فاکس نیوز گفته‌اند که تاکنون شاهد پرتاب چنین موشکی از سوی ایران در گذشته نبوده‌اند. موشک سیمرغ برای حمل ماهواره به فضا طراحی شده است و مقامات نگران‌اند که موشک‌های ماهواره‌بر ایران از فناوری مشابه موشک‌های بالستیک قاره پیما استفاده کنند.

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود مدعی شد، هرگونه آزمایش جدید موشک بالستیک نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که ایران را از کار روی برنامه موشکی‌اش منع می‌کند.

مقامات رسمی آمریکایی و ایرانی تاکنون به این خبر فاکس نیوز واکنشی نشان نداده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها بر گسترش توان دفاعی این کشور همان گونه که حق هر کشوری است، تاکید کرده و گفته‌اند به ویژه در زمینه برنامه موشکی از هیچ کس اجازه نمی‌گیرند.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این ادعاها گفت که برنامه موشکی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص توافق هسته‌ای نیست و ایران تنها برای توسعه ظرفیت بازدارندگی‌اش، نه تسلیحات هسته‌ای یا اهداف خصمانه برنامه موشکی‌اش را دنبال می‌کند.

مقامات آمریکا نیز تاکید دارند که آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای نیست.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: اخبار , ایران , سیاسی , نظامی , ,
برچسب‌ها: موشک , موشک ایران , موشکی ایران , قدرت موشکی ایران , چندمین قدرت موشکی , قدرتهای موشکی جهان , موشک ماهواره بر , آزماش موشک , موشک بالستیک , بالستیک ایران , فاک نیوز , خبرگزاری , خبرگزاری های خارجی , قطعنامه , شورای امنیت , تحریم ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
نگاه متفاوت به تازه های ایران و جهان